54: THE DIRECTOR'S CUT

Eindelijk de cult-klassieker zoals hij hoort.
  • 2016-03-19 21:30:00+01:00
  • Wat Feature
  • Waar Ketelhuis 1
  • Thema's Gay Mix Bi
  • Zet in agenda iCal

VS 1998 / 2015, 106 min, Mark Christopher
Engels gesproken, niet ondertiteld
English, no subtitles

Speciale vertoning van een cult-klassieker, maar nu zoals deze ooit bedoeld was.

 

De vertoning wordt voorafgegaan door de uitreiking van de jury-awards en de OUTtv Audience Award, gehost door Dolly Bellefleur

 

Toen de film in 1998 werd uitgebracht was regisseur Mark Christopher zwaar ontevreden over het resultaat dat hij mocht tonen; in opdracht van filmstudio Miramax werd de film van veel gay-ness ontdaan. Maar met behulp van deels bewaard en deels met moeite teruggevonden materiaal kunnen we eindelijk ‘onze’ versie bewonderen; een gehermonteerde Studio 54 mét de eerder verwijderde bi/gay-verhaallijn.

De film vertelt het verhaal van de beroemde club Studio 54, een plek waar in de jaren zeventig de elite van New York haar avonden doorbracht; het leven als een groot (disco) feest met veel, heel veel glitter, glamour, seks en drugs. Niets was te gek.

Shane, gespeeld door een nog zeer jonge Ryan Phillippe, is een knappe jongen van bescheiden komaf die een nieuw leven begint als barkeeper in de hedonistische club.
54: The Directors’s Cut is een nostalgische trip naar een voorbije wereld, zonder deze al te veel te idealiseren.

En met de meest fantastische pompende soundtrack om de zaterdag nacht mee in te gaan!

54: The Director's Cut is indeed a new gay cult classic, a glorious, hedonistic revelry that transports us to an underground utopia of sexually liberated freak flyers, only to plunge us into its inevitable ruination. We follow gorgeous-bodied Shane (Ryan Phillippe) out of his dingy New Jersey life and into the titular Studio 54, where he hustles and parties with aspiring 54 singer Anita (Salma Hayek) and her busboy husband (Breckin Meyer) while selling his body and soul for the club's desperately pathetic owner (Mike Myers). Shane, who's almost exclusively in his undies, works his way up to being a bartender, which leads to his downward spiral we didn't get to see in the 1998 version.