11 - 21 maart 2021
Online


FAQ

FAQ
Veel gestelde vragen (en antwoorden)




Kan ik kaarten reserveren voor de voorstellingen?

Reserveren voor een vertoning is niet mogelijk. Kaarten kunnen vooraf online gekocht worden via de online kassa

 

Ik kan mijn tickets of de bevestigingsmail niet terugvinden. Wat nu?

Geen paniek! Je kan je tickets eenvoudig opvragen via deze link

 

Kan ik online op elk moment een film kijken?

Enkel onze shorts-programma’s zijn op elk moment van de dag tijdens het festival te bekijken. Alle speelfilms en documentaires zijn gebonden aan vaste tijden. Zie daarvoor het blokkenschema.

 

Kan een online voorstelling uitverkocht zijn?

Roze Filmdagen krijgt van de distributeurs per film een maximale kijkerscapaciteit mee. Een beetje vergelijkbaar met het aantal stoelen in een bioscoopzaal. Hierdoor kan het zijn dat een voorstelling helaas is uitverkocht. We raden je daarom aan om altijd op tijd een ticket te kopen.

 

Kan ik jullie online films ook bekijken vanuit het buitenland?

Nee, je kunt de online films enkel in Nederland bekijken, waar je maar wil - zolang je maar een goede internetverbinding hebt.

 

Ik heb een Cinevillepas, hoe kan ik de voorstelling bezoeken?

Met de Cinevillepas kan je helaas geen gratis online films bekijken. Je krijgt als Cineville lid wel korting op onze films. Kijk voor meer info in de Cineville nieuwsbrief en gebruik je kortingscode in onze ticketshop.

 

Kan ik gekochte tickets (om)ruilen of retourneren?

Het is helaas niet mogelijk om tickets te retourneren of te ruilen. De aankoop is definitief zodra de betaling is verstrekt. Loopt er toch iets mis met je bestelling, stuur dan een mailtje met een korte omschrijving van het probleem naar tickets@rozefilmdagen.nl
Vermeld hierbij duidelijk om welke film het gaat en welke vertoning

 

Hoe schaf ik een ticket voor een filmvertoning aan?

  1.  Ga voor online films naar naar de online ticketshop
  2.  Kies de gewenste film en doorloop het bestelproces.
  3.  Nadat de betaling is geslaagd ontvang je een bevestigingsmail met je e-ticket(s) in de bijlage.
  4.  Kijk je online? Dan zit er tevens een link in je mailbox die je naar de onlinebioscoop brengt. Vul de vouchercode, vermeld op je e-ticket, in op het scherm en log bijtijds in. Zodra de aanvangstijd van je gekozen film er is, heb je een halfuur de tijd om te beginnen met kijken.

 

Kan ik ook offline een kaartje kopen?

Voor online vertoningen is het enkel mogelijk om een ticket te kopen in de online ticketshop.

Can I reserve tickets for the screening?

You can't reserve for a screening. Tickets can be bought online via our ticketshop.


I can't find my tickets or the confimation mail anymore. What to do?

Don't panick! You can easily retrieve your tickets via this link


Can I watch the screenings at any given time?

Only the shorts programs are viewable on demand, during the festival period. The features and documentaries are tied to certain times - see the schedule.


Can an online screening be sold out?

Roze Filmdagen is tied to how many viewing slots a film distributor allows. Almost comparable to the number of seats in a theatre. Therefore, it can indeed happen that an online screening gets sold out. We recommend to buy tickets ahead of time.



Can I watch your screenings from abroad?

No, the online screenings can only be viewed from within the Netherlands. That is the only restriction - you can view anywhere within the Netherlands, as long as you have a decent internet connection.


I have a Cineville pass, how can I use it?

Unfortunately, the Cineville-pass doesn't give you free access. As a Cineville member, you do get a reduction. See the Cineville newsletter for more information and use your reduction code in our ticketshop.


Can I return or exchange tickets?

It is not possible to return or exchange your tickets. The purchase is final as soon as payment is completed. Should something go wrong with the ordering process, you can email a short description of the problem to tickets@rozefilmdagen, with information on the exact title and date of the screening.


How do I buy tickets for a screening?

  1. Go to our online ticketshop
  2. Choose your desired screening and go through checkout
  3. After the payment has been approved, you receive a confirmation email with your e-ticket(s) in attachment.
  4. You'll also find a link that will take you to the online cinema. Fill in the voucher code that is shown on your e-ticket, and log in. You have half an hour after the scheduled starting time of your chosen screening to start watching.

Can I buy tickets offline?

You can only get tickets in our online ticketshop.